Τον Ορφέα Αυγουστίδη, ένα νέο μεν ηθοποιό, αλλά με εμπειρία και έργο, στο θέατρο, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση συναντήσαμε στα γυρίσματα ενός ακόμη αυτοτελούς επεισοδίου της παραγωγής της ΕΡΤ, «Καρτποστάλ», το οποίο είχε κυρίως ως βάση την Κριτσά. Ο Ορφέας Αυγουστίδης δεν είναι άγνωστος σε ‘μας και τα μέρη μας του είναι ήδη γνωστά. Είχε παίξει ένα όμορφο, ευαίσθητο ρόλο στο σήριαλ «Το νησί»- μια παραγωγή του «MEGA» – πριν από 11 χρόνια. Πάντως η εμπειρία αυτή του έχει μείνει αξέχαστη και κατά καιρούς, όπως μας εκμυστηρεύτηκε, οι αναμνήσεις του από τον τόπο, τους συνεργάτες και τους ανθρώπους της περιοχής, είναι πολύ γλυκές. Έμεινε στον Άγιο Νικόλαο μια εβδομάδα και έκανε γυρίσματα στην Κριτσά.
Τον συνάντησα, στο στενό κάτω από την εκκλησία της Παναγίας της Οδηγήτριας, απομακρυσμένο από το πολυμελές συνεργείο, που είχε καταλάβει την πλατεία «Μελίνας Μερκούρη». Μιλούσε με τρυφερότητα στο τηλέφωνο με την αγαπημένη σύζυγό του Γεωργία και ρωτούσε για το νεογέννητο -περίπου δύο μηνών- γιο του. Όπως μας είπε χαρακτηριστικά, το συμβόλαιο για τη συμμετοχή του στο σήριαλ υπεγράφη πριν γεννηθεί το μωρό και παράκλησή του προς την παραγωγή, εξ αρχής, ήταν να μην τον πάρουν μακριά από την Αθήνα, αλλά να τον αφήσουν λίγο να χαρεί το νεογέννητο.
Μας μίλησε για το ρόλο του στο επεισόδιο αυτό, στο οποίο είναι η βασική «guest» συμμετοχή. «Η δική μου ιστορία είναι εκείνη του παπα- Σταύρου -ενός νεαρού άγαμου παπά, που ζει ασκητικά σε ένα χωριό, με συντροφιά ένα παπαγάλο! Εκεί γνωρίζεται με μια νεαρή δασκάλα, την ερωτεύεται και έτσι πυροδοτείται μια εσωτερική σύγκρουση ανάμεσα στο συναίσθημα και τους ιερούς όρκους που έχει δώσει στο Θεό, στην Εκκλησία και τους ανθρώπους», μας είπε. Όταν τον ρωτήσαμε για την έκβαση της δραματικής αυτής σχέσης, χαμογελώντας αρνήθηκε να αποκαλύψει, σχολιάζοντας: «Αν σας το πω αυτό, τότε τί καθόμασταν εμείς εδώ και κάναμε γύρισμα δέκα μέρες… Αλλά, πολλές φορές, μεγαλύτερη αξία έχει η διαδρομή και όχι το τέλος μιας ιστορίας. Και νομίζω ότι αξίζει περισσότερο όλη αυτή η εσωτερική μάχη, στη σχέση που δημιουργεί ο παπα- Σταύρος με τη δασκάλα, αλλά και με τον κεντρικό πρωταγωνιστή, τον Τζόζεφ, απ’ ότι έχει η τελική έκβαση.»
Για τη μητέρα του
Τον ρωτήσαμε επίσης για τη συμμετοχή του σε μια άλλη τηλεοπτική παραγωγή, που ετοιμάζει ο «Alpha»- το «Σασμό» (που αναφέρεται στην κρητική βεντέτα) και μάλιστα για πρώτη φορά θα παίξει μαζί με τη μητέρα του τη Μαρία Τσομπανάκη. Όπως είχε γράψει η ΑΝΑΤΟΛΗ, για τις ανάγκες της παραγωγής αυτής, παράγοντες είχαν πρόσφατα κάνει αναγνωριστική επίσκεψη στην Κριτσά, για να γίνει κάποιο γύρισμα σε σπίτι του χωριού. Ο Ορφέας Αυγουστίδης το επιβεβαίωσε, εξηγώντας ότι η επίσκεψη αφορούσε «ανίχνευση» κατάλληλων χώρων για να γίνουν κάποια γυρίσματα, που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη για τη σειρά αυτή.
«Θα κάνουμε κάποια από τα γυρίσματα, γενικά, στην Κρήτη αλλά δεν ξέρω αν τελικά θα έρθουμε και στην Κριτσά. Τα κύρια γυρίσματα θα γίνουν στην Αθήνα γιατί λαμβάνουν μέρος πολλοί ηθοποιοί και η σειρά θα είναι «καθημερινή», θα προβάλλεται τέσσερις φορές την εβδομάδα. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να είμαστε τόσο συχνά εδώ, γιατί οι συμμετέχοντες ηθοποιοί έχουν και άλλες υποχρεώσεις σε θέατρα κλπ. Θα ερχόμαστε να κάνουμε κάποια γυρίσματα, ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Ξεκινάμε τα γυρίσματα γύρω στις 20 Ιουνίου.»
Για το ότι για πρώτη φορά θα βρεθούν μάνα και γιος, να παίξουν μαζί, έχουν ενδιαφέρον όσα μας είπε: «Ναι, παίζω για πρώτη φορά με τη μαμά. Νομίζω μια χαρά θα πάει. Κοιτάξτε, έχουμε πολλά χρόνια που δεν ασχολήθηκε ο ένας με τον άλλον. Δουλεύω 17 χρόνια σ’ αυτό το χώρο και δε συναντηθήκαμε ποτέ σε μια παραγωγή. Με τον μπαμπά (ηθοποιό Ντίνο Αυγουστίδη) είχα δουλέψει σε μια ταινία και σε μια τηλεοπτική σειρά της ΕΡΤ.
Η μαμά λείπει στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια. Ήρθε για λίγο, θα κάνει το “Σασμό” και δεν ξέρω αν θα μας δοθεί η ευκαιρία στο άμεσο μέλλον να βρεθούμε και θα ήταν κρίμα να μη βρεθούμε μαζί σε μια δουλειά με τη μαμά, γενικότερα. Θέλομε να το κάνομε. Να καταγραφεί. Έχουμε ωραία σχέση, είμαι καλά και η μαμά επίσης. Εξ άλλου και εκείνη ασχολείται με χίλια δυο άλλα πράγματα. Δεν ξέρω αν θα συνεχίσει, γιατί η τηλεόραση είναι πολύ απαιτητική. Έχει πολλά χρόνια να δουλέψει στην τηλεόραση. Θα το κάνει φέτος, αλλά δεν ξέρω αν θα συνεχίσει».
Η πρόταση
Τί σας έκανε να δεχτείτε την πρόταση για συμμετοχή στο «Καρτ-ποστάλ», τον ρωτήσαμε κι απάντησε: «Η πρόταση μου είχε γίνει πριν τις περασμένες εορτές Χριστουγέννων. Στην απόφασή μου να δεχτώ έπαιξε ρόλο λίγο ο τόπος και πιο πολύ η Βικτώρια Χίσλοπ, αφού είχα δουλέψει στην παραγωγή που βασίστηκε στο υπέροχο βιβλίο της “Το νησί”. Ο ρόλος ήταν υπέροχος, η ιστορία πολύ συγκινητική και μου άρεσε πολύ. Το συνεργείο και οι άνθρωποι που δουλεύουν εδώ κατά το 80% είναι συνεργάτες και σε άλλες δουλειές και με τους μισούς απ’ αυτούς συνεργάστηκα στο “Νησί”. Επί σχεδόν ένα χρόνο, που ζούσα εδώ, πέρασα από τις πιο ωραίες εμπειρίες της ζωής μου. Αυτά ήταν αρκετά για να πω το “ναι”.
Ένας λόγος για να μην ερχόμουν, βέβαια, ήταν η γέννηση του γιού μου, γιατί δεν ήθελα να αφήσω το μικιό, που θα γεννιόταν μέσα στα γυρίσματα της σειράς. Ήθελα να μείνω στην Αθήνα, αλλά για δέκα μέρες, τελικά, είπα το “ναι”, είπα “δεν πειράζει”… Αλλά τους τόνισα “μη με πάρετε κάτω με το που θα γεννηθεί ο μικρός”. Όντως το προγραμματίσαμε και το γύρισμα το κάναμε μετά από δύο μήνες που είχε γεννηθεί».
Στην καραντίνα
Για την εμπειρία του από την περιπέτεια της καραντίνας και των περιοριστικών μέτρων επί κορονοϊού, που έπληξε ιδιαίτερα το χώρο των ηθοποιών, ο Ορφέας Αυγουστίδης είπε: «Ήταν δύσκολα για τον κλάδο μας! Για ‘μένα ιδιαίτερα, που δουλεύω και βιοπορίζομαι από το θέατρο, ήταν δύσκολο να ζήσω με το επιδοματάκι των 535 ευρώ. Η τηλεόραση ήταν διέξοδος για κάποιους… Για ‘μένα δεν ήταν γιατί τη δύσκολη περίοδο δεν δούλεψα στην τηλεόραση. Μείναμε σπίτι, με προσοχή, με το επιδοματάκι, περιμέναμε να έρθει ο μικρός. Περάσαμε δύσκολα μεν, αλλά δε μιζεριάσαμε γιατί είχαμε την προσμονή για το καινούριο και χαρμόσυνο γεγονός στη ζωή μας, το γιο μας».
Για τη δουλειά ανέφερε: «Το χειμώνα και σε όλη την καραντίνα δεν είχα δουλειά, αφού μου απαγόρεψαν να δουλέψω στο θέατρο, όπου είχα ετοιμάσει μια παράσταση με όλες τις προδιαγραφές “covid free”. Ηταν παραγωγή στο μεγάλο, κεντρικό θέατρο “Βασιλάκος”. Ήταν ένας μονόλογος για τον Άλαν Τιούρινγκ -το μαθηματικό που έσπασε τον κώδικα κρυπτογράφησης των Ναζί, στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, σε σκηνοθεσία Οδυσ. Παπασπηλιόπουλου. Ήταν δουλειά που αγαπήσαμε πάρα πολύ, τη στήσαμε, αλλά δεν ανέβηκε. Ευτυχώς θα μας δοθεί η ευκαιρία του χρόνου, να το ανεβάσουμε φουλ σεζόν».
Το νυχτερινό σκηνικό
Νυχτερινά ήταν τα τελευταία γυρίσματα. Ως «πλατό» είχε επιλεγεί η παμπάλαια εκκλησία του Αγίου Πνεύματος, μέσα στη γειτονιά, απέναντι από την Παναγία Οδηγήτρια. Το συνεργείο και ο σκηνοθέτης Γιώργος Παπαβασιλείου έπρεπε να περιμένουν όμως να τελειώσει ο εφημέριος παπα-Λεωνίδας Γιαλούρης τον Εσπερινό της Αναλήψεως. Η συνάντηση του «παπα- Σταύρου» με τον παπα-Λεωνίδα, στην πλατεία, που είναι στημένο το άγαλμα της Κριτσωτοπούλας, ήταν εγκάρδια και είχαν σύντομη συνομιλία.
ΝΙΚΟΣ ΤΡΑΝΤΑΣ