Του Κωνσταντινου Δεμετζου
Ο Σύλλογος Πολιτικών Συνταξιούχων Ν. Λασιθίου διοργάνωσε μια όμορφη πολυήμερη απόδραση στην οποία συνδυαζόταν η θάλασσα, το βουνό, τα γραφικά χωριά, η ιστορία και η γαλήνη. Κάθε μέρα είχε τη δική της μαγεία, ήταν γεμάτη εικόνες και αξέχαστες όμορφες στιγμές.
Ξεκινήσαμε το απόγευμα από τον Αγ. Νικόλαο και μέσω Ηρακλείου βρεθήκαμε πρωί-πρωί στον Πειραιά. Αφού επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο το οποίο μας περίμενε ξεκινήσαμε για τον πρώτο προορισμό μας την Ι.Μ. του Αγίου Εφραίμ στη Νέα Μάκρη. Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα μοναστήρια της Αττικής. Προσκυνήσαμε το ιερό λείψανο του θαυματουργού Αγίου Εφραίμ και ξεναγηθήκαμε στους χώρους της Μονής. Στη συνέχεια διανύοντας μια όμορφη διαδρομή από Διόνυσο, Αγ. Στέφανο, Άνοιξη και πολλά άλλα όμορφα περίχωρα και δεν αργήσαμε να φτάσουμε στην επόμενη στάση μας τη Χαλκίδα, στον Πορθμό του Ευρίπου όπου παρατηρήσαμε το μοναδικό φαινόμενο με τα «τρελά νερά» που αλλάζουν κατεύθυνση ανά 6 ώρες. Το απογευματάκι φτάσαμε στον Βόλο όπου διανυκτερεύσαμε. Κάναμε την πρώτη μας γνωριμία με την όμορφη πόλη της Θεσσαλίας και την επόμενη το πρωί από το λιμάνι πήραμε το πλοίο για τη Σκιάθο την κοσμοπολίτισσα των Σποράδων. Εντυπωσιαστήκαμε από την απαράμιλλη ομορφιά του νησιού του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, το σπίτι-μουσείο του οποίου επισκεφτήκαμε και ξεναγηθήκαμε. Περπατήσαμε στο Μπούρτζι μία πευκόφυτη νησίδα στο λιμάνι που φιλοξενεί τα ερείπια του Βενετικού φρουρίου. Επισκεφτήκαμε την παγκοσμίως γνωστή παραλία «Κουκουναρές» και είδαμε τη λίμνη Στροφυλιά, η οποία βρισκόταν δίπλα της. Η επόμενη μέρα ήταν αφιερωμένη στο βουνό των Κενταύρων το Πήλιο. Πρώτος σταθμός η Μακρινίτσα, το μπαλκόνι του Πηλίου. Κάναμε ένα χαλαρό περίπατο στους πεζόδρομους και απολαύσαμε το υπέροχο θέαμα το οποίο μας προσέφερε η πανοραμική θέα του Βόλου. Ήπιαμε τον καφέ μας στην πλακόστρωτη κεντρική πλατεία του χωριού κάτω από τα αιωνόβια πλατάνια. Επόμενος σταθμός μας η Πορταριά όπου μια σύντομη στάση μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε την υπέροχη πλατεία της με τις παραδοσιακές ταβέρνες και τα νερά να τρέχουν από τις πολλές βρύσες γάργαρα και καθαρά. Μετά το μεσημέρι φτάσαμε στο μεγαλύτερο και ιστορικότερο χωριό του Δυτικού Πηλίου τη Ζαγορά. Είδαμε το όμορφο αυτό κεφαλοχώρι με τα μεγάλα του αρχοντικά και τα πολλά μικρά μαγαζάκια στα οποία βρίσκεις παραδοσιακά προϊόντα. Αφού περάσαμε πολλά όμορφα χωριά του Ανατολικού Πηλίου όπως η Τσαγκαράδα, οι Μηλιές, τα Καλά Νερά και τα Λεχώνια καταλήξαμε στον Βόλο όπου διανυκτερεύσαμε. Στο Βόλο είχαμε την ευτυχή συγκυρία να γίνεται υπό την αιγίδα της μητρόπολης Δημητριάδος και Αλμυρού στον προαύλιο χώρο του Ι.Ν. Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης το φεστιβάλ «Αντάμωμα της Παράδοσης με κυκλωτικούς παραδοσιακούς χορούς» . Σύλλογοι απ΄ όλη την Ελλάδα προσέφεραν ένα φανταστικό θέαμα χορεύοντας ντυμένοι με παραδοσιακές στολές, ενώ παράλληλα μουσικά συγκροτήματα έπαιζαν παραδοσιακούς τοπικούς σκοπούς απ΄ όλα τα μέρη της Ελλάδας και των αλησμόνητων πατρίδων. Ήταν μια εκδήλωση η οποία γίνεται κάθε χρόνο και κρατεί αρκετές μέρες. Φέτος συνέπεσε με την συμπλήρωση 100 χρόνων από την θεμελίωση του Ι.Ν Αγ. Κωνσταντίνου και Ελένης και τιμώμενη πόλη ήταν το Μεσολόγγι. Κάθε χρόνο τιμάται και μια περιοχή της Ελλάδος, πέρυσι τιμήθηκε η Κρήτη. Αξίζουν πάντως θερμά συγχαρητήρια στον φωτισμένο ιεράρχη της τοπικής Μητρόπολης κ. Ιγνάτιο ο οποίος ήταν παρών καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης συμμετέχοντας ενεργά στην όλη διαδικασία.
Η επόμενη μέρα ήταν αφιερωμένη σ’ ένα επίγειο παράδεισο ο οποίος βρίσκεται στις πλαγιές του Κόζιακα με τα γραφικά χωριά Ελάτη και Περτούλι σε υψόμετρο 1150 μ. Χτισμένο αμφιθεατρικά στην πλαγιά του βουνού το Περτούλι ξεχωρίζει για την υπέροχη φύση, το ομώνυμο ελατοδάσος με έκταση 33.000 περίπου στρεμμάτων το οποίο διαχειρίζεται το πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Υπέροχο και το θέαμα το οποίο προσφέρουν οι καταρράκτες και η γέφυρα στο φαράγγι της Παλαιοκαρυάς λίγο πριν την Ελάτη. Διανυκτερεύσαμε στην όμορφη πόλη των Τρικάλων με τον Ληθαίο ποταμό να τα διασχίζει απ’ άκρη σ’ άκρη και είχαμε μια σύντομη γνωριμία με την όμορφη αυτή πόλη της Θεσσαλίας.
Την επόμενη μέρα πήραμε τις αποσκευές μας και ξεκινήσαμε για τη λίμνη Πλαστήρα η οποία σχηματίστηκε το 1959 με την ολοκλήρωση του φράγματος στο νότιο άκρο του ποταμού Ταυρωπού ή Μέγδοβα. Η ιδέα για την κατασκευή ήταν του στρατιωτικού και πολιτικού Νικολάου Πλαστήρα· όταν το 1935 επισκέφτηκε την γενέτειρα του είχαν σημειωθεί καταστροφικές πλημμύρες στην περιοχή. Περιέχει 400 εκατ.κ.μ. νερού, έχει μέγιστο μήκος 12χλμ., πλάτος 4χλμ. και βάθος 60 μέτρα. Το νερό της χρησιμοποιείται για ύδρευση της Καρδίτσας, για άρδευση του κάμπου και τροφοδοτεί υδροηλεκτρικό εργοστάσιο ισχύος 130MWatt. H λίμνη έχει αξιοποιηθεί και τουριστικά με αρκετές δραστηριότητες πάνω και γύρω από την λίμνη. Αφού απολαύσαμε ένα καφεδάκι στο απέραντο γαλάζιο του νερού και το καταπράσινο παραλίμνιο τοπίο φύγαμε με τα πνευμόνια μας γεμάτα οξυγόνο και τα μάτια μας γεμάτα υπέροχες εικόνες τις οποίες πήραμε μαζί μας για ενθύμιο.
Τελευταία μας επίσκεψη ήταν η Ι.Μ.Παναγίας Δαμάστας, η οποία βρίσκεται στις κατάφυτες βόρειες πλαγιές του όρους Καλλίδρομο στη Φθιώτιδα. Είναι χτισμένη σε υψόμετρο 740 μέτρα και προσφέρει μαγευτική θέα προς τον κάμπο του Σπερχειού και τον Μαλιακό κόλπο. Είναι αφιερωμένη στο Γενέσιο της Θεοτόκου. Η θαυματουργή εικόνα είναι έργο του 16ου αιώνα και φέρει επάργυρη επένδυση του 1892. Η αγιογράφηση της μονής έγινε με έξοδα του αγωνιστή της επανάστασης Γ. Δυοβουνιώτη σύμφωνα με την επιγραφή που σώζεται πάνω από την είσοδο του καθολικού. Στη διάρκεια της επανάστασης του 1821 η μονή υπήρξε κέντρο επαναστατών στη Στερεά Ελλάδα.
Όμως όλα τα όμορφα κάποτε τελειώνουν και έτσι ο δρόμος της επιστροφής μας δεν άργησε να έρθει. Κατά γενική ομολογία περάσαμε πάρα πολύ καλά και σ’ αυτή μας την απόδραση από την καθημερινότητα. Κάναμε όλοι μαζί μια καλή παρέα και νέες φιλίες. Έτσι με το τέλος αυτής της εκδρομής αισθάνομαι την υποχρέωση και εκ μέρους του Δ.Σ του Συλλόγου των Συνταξιούχων του Δημοσίου Ν. Λασιθίου να ευχαριστήσω όλους ανεξαιρέτως τους συμμετέχοντες για την αψεγάδιαστη συμπεριφορά τους. Όλοι μαζί και καθένας χωριστά συνέβαλαν στη δημιουργία αυτού του εξαιρετικού κλίματος καθ΄όλη την διάρκεια του ταξιδιού. Ιδιαίτερα ευχαριστώ τον οδηγό του λεωφορείου κ. Γιάννη, την ξεναγό μας κ. Αγγελική και την υπεύθυνη της οργάνωσης του ταξιδιού κ. Μαρία Προχεράρη. Επίσης ευχαριστώ τον συνταξιδιώτη μας και μέλος του Συλλόγου μας π. Γιάννη Ζερβάκη για τις προσευχές του και την ευχάριστη παρέα του. Ευχαριστώ και την Εφημερίδα «Ανατολή» για την αφιλοκερδή προβολή όλων των εκδηλώσεων του Συλλόγου μας. Εύχομαι καλό υπόλοιπο καλοκαιριού, να έχουμε όλοι ατομική και οικογενειακή υγεία για νέες αποδράσεις στο μέλλον.
Κωνσταντίνος Δεμέτζος
Πρόεδρος Δ.Σ. του Συλλόγου Πολιτικών Συνταξιούχων Ν.Λασιθίου






























































































