Το ζήτημα με τα αδέσποτα και τη διαχείρισή τους δεν επανήλθε ξανά στην επικαιρότητα, αλλά στην πραγματικότητα δεν έφυγε ποτέ… Δυστυχώς σχεδόν καθημερινά πλέον εντοπίζονται αδέσποτα ζώα σε διάφορες περιοχές, άλλα πιο μικρά άλλα πιο μεγάλα, άλλα σε καλή κατάσταση κι άλλα όχι. Το ζήτημα όμως παραμένει κοινό και πιο επίκαιρο από ποτέ! Τι θα γίνει με αυτή την κατάσταση; Ως πότε θα μετράμε αδέσποτα στους δρόμους και τις γειτονιές μας; Ποιος θα αναλάβει τελικά οργανωμένα και στοχευμένα την διαχείριση και την περίθαλψή τους; Μερικές από τις πρώτες σκέψεις…
Εγκλωβισμένα κουτάβια σε δεξαμενή
Το προηγούμενο Σάββατο η Δημοτική Αστυνομία Ιεράπετρας ενημερώθηκε πως 8 κουταβάκια βρέθηκαν εγκλωβισμένα σε άδεια δεξαμενή συλλογής νερού θερμοκηπίου. Τα ζώα είχαν παγιδευτεί και παράλληλα κινδύνευαν κυρίως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και του καύσωνα αφού δε μπορούσαν να βγουν προς τα έξω.
Η ακούραστη Δημοτική Αστυνομία μερίμνησε άμεσα και πήγε στο σημείο για να βοηθήσει! Όπως αναφέρει ο Προϊστάμενος της Δημοτικής Αστυνομίας Ιεράπετρας, κ. Γιάννης Μαρίνος Γαϊτανάκης, πρόσφεραν στα κουτάβια φαγητό και νερό. Ο απεγκλωβισμός είναι εύκολος όμως το κρισιμότερο και εύλογο πρόβλημα για άλλη μια φορά που βρέθηκε μπροστά τους ήταν που θα μεταφέρουν τα ζώα, ποιος θα τα φιλοξενήσει και ποιος θα αναλάβει την ευθύνη και την φροντίδα τους.
Παράδειγμα φιλοζωίας από τουρίστρια
Πριν λίγες μονάχα ημέρες τουρίστες βρήκαν ένα σκυλάκι σε παραλία της Γεωργιούπολης Χανίων. Άμεσα μια τουρίστρια από την Αγγλία επικοινώνησε με τη Δημοτική Αστυνομία Ιεράπετρας. Οι ημέρες των διακοπών της έφθαναν προς το τέλος, ενώ το ξενοδοχείο δεν δεχόταν ζώα. Το αξιοσημείωτο είναι πως η τουρίστρια αυτή, που βρέθηκε για διακοπές στο νησί μας, όχι μονάχα δεν αδιαφόρησε για ένα ζώο που συνάντησε σε παραλία που παραθέριζε, αλλά προσπάθησε να δει σε ποιον θα μπορούσε να απευθυνθεί για να βοηθήσει. Επιπλέον προσφέρθηκε να πληρώσει η ίδια pet-friendly ταξί και να διανύσει περισσότερες από τρεις ώρες για να μεταφερθεί το σκυλάκι αυτό στην Ιεράπετρα.
Μια επισήμανση, στην οποία στάθηκε και ο κ. Γαιτανάκης, «πώς γίνεται σε ένα νησί 700.000 κατοίκων ένας ξένος επισκέπτης να μην ξέρει πού να απευθυνθεί και τελικά να καταλήγει στη Δημοτική Αστυνομία Ιεράπετρας;».
Και όμως- δυστυχώς- τέτοια περιστατικά τους απασχολούν σχεδόν καθημερινά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
ΣΟΦΙΑ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ


























































































