Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η Attica Green Expo, η μεγαλύτερη έκθεση για το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη, στην οποία ο Δήμαρχος Ιεράπετρας Εμμανουήλ Φραγκούλης, συμμετείχε ως ομιλητής στη θεματική συζήτηση με τίτλο «Πράσινα Λιμάνια και Βιώσιμες Θαλάσσιες Μεταφορές».
Συμμετείχαν επίσης ο Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας & Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και οι Δήμαρχοι, Αγκιστρίου Δημήτριος Αναστασίου, Λευκάδας Ξενοφών Βεργίνης, Σαλαμίνας Γεώργιος Παναγόπουλος, Χίου Ιωάννης Μαλαφής, Άνδρου Θεοδόσιος Σουσούδης και Βόρειας Κέρκυρας Γεώργιος Μαχειμάρης.
Τη συζήτηση συντόνισε η Δήμητρα Μαυρομμάτη, Δικαστική Πραγματογνώμονας Γεωλόγος – Περιβαλλοντολόγος MSc.
Κατά την τοποθέτησή του, ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων υπογράμμισε την ανάγκη τα λιμάνια και τα πλοία να καταστούν περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον, τονίζοντας παράλληλα τη σημασία της συνεργασίας του Υπουργείου με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Επιπλέον, αναφέρθηκε σε παρεμβάσεις και χρηματοδοτικά εργαλεία που πρόκειται να ενεργοποιηθούν το επόμενο διάστημα για την υλοποίηση πράσινων έργων σε λιμένες της χώρας μας.
Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Ιεράπετρας επεσήμανε ότι η έννοια των πράσινων λιμανιών συνδέεται άμεσα με την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και του φυσικού πλούτου, τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την προώθηση οικολογικών θαλάσσιων μεταφορών. Αναφέρθηκε, επίσης, στην ανάγκη αξιοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την ηλεκτροδότηση των πλοίων, καθώς και στην προώθηση εναλλακτικών και φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων. Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη εφαρμογής πολιτικών και κινήτρων που θα ενθαρρύνουν τη χρήση πράσινων πλοίων μέσω της παροχής κινήτρων, όπως π.χ. η μείωση λιμενικών τελών και η μείωση φορολογίας για περιβαλλοντικά φιλικά πλοία, προκειμένου αυτό να λειτουργήσει ανταποδοτικά, προσφέροντας τόσο περιβαλλοντικά όσο και οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες.
Υπογράμμισε, τέλος, ότι για την επίτευξη των παραπάνω στόχων απαιτούνται επαρκείς χρηματοδοτήσεις και σύγχρονες υποδομές.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναδείχθηκαν ζητήματα που αφορούν το θεσμικό πλαίσιο για τα πράσινα λιμάνια, τις επενδύσεις σε βιώσιμες λιμενικές υποδομές και τις πρακτικές περιβαλλοντικής διαχείρισης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αναγκαιότητα ενίσχυσης των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων και της στελέχωσής τους με επαρκές προσωπικό. Παράλληλα, τονίστηκε η ανάγκη συντήρησης, εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών, καθώς και η δημιουργία νέων έργων που θα συμβάλουν στην ενίσχυση του τουρισμού και της βιώσιμης ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών.









































































































