Το 1ο βραβείο στην κατηγορία του στον 1ο Διεθνή Διαγωνισμό Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Αφηγηματικού Παιχνιδιού κατέκτησε το επιτραπέζιο με τίτλο «NEAPOLY», που εφηύραν και δημιούργησαν, προ δύο ετών, μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου της Νεάπολης. Ένα διαγωνισμό που συνδιοργανώνεται από το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Ένωση Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής. Απώτερο στόχο έχει να δοθεί η αφορμή σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες να εντάξουν τη δημιουργική διαδικασία του σχεδιασμού παιχνιδιού στο πλαίσιο του μαθήματος.
Η ομάδα των παιδιών που αποτελείτο από τους: Κωστή Γαβριλάκη, Γιάννη Κοσμαδάκη, Ζαμπία Κουτάντου, Μιχάλη Λυρώνη, Γιάννη Παραβολιάση, Γιώργο Πούλιο, Νίκο Σαρειδάκη, Άγγελο Τερζάκη, Μαρία Τζεβελεκάκη, Γιάννη Φαϊτάκη, Σωκράτη Φθενάκη, Κων. Ψαλλιδάκη, Κλέστι Χίντα (το 2019 φοιτούσαν στην Α΄ Τάξη και φέτος φοίτησαν στην Γ΄). Με την καθοδήγηση της υπεύθυνης του προγράμματος καθηγήτριας Αγγλικών του σχολείου Δήμητρας Κουφοπούλου (και με συνοδοιπόρο στο ταξίδι αυτό τον κ. Θανάση Σκουλουδάκη) και αντλώντας έμπνευση από την γνωστή «Monopoly», δημιούργησαν το παιχνίδι αυτό, που ως σκοπό του έχει όσοι το παίξουν, να μπορέσουν να νιώσουν ότι έχουν επισκεφθεί την περιοχή της Νεάπολης, έχουν περιδιαβεί τα όμορφα σοκάκια της, έχουν βιώσει τις πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις, που έχουν διοργανωθεί από τους ιδιαίτερα δραστήριους συλλόγους- σωματεία. Σημειώνεται πως το εν λόγω παιχνίδι, είχε δημιουργηθεί προ 2 ετών στο πλαίσιο του τότε εκπαιδευτικού προγράμματος «Βlog your heritage -Unblock the past -Share for the Future» (η ΑΝΑΤΟΛΗ από τότε είχε γράψει σχετικά) σε μια προσπάθεια καταγραφής και ανάδειξης πτυχών του υλικού και άυλου πολιτισμού της ευρύτερης περιοχής της Νεάπολης και εστάλη από την κ. Κουφοπούλου και στον 1ο Διεθνή Διαγωνισμό Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Αφηγηματικού Παιχνιδιού. Τα παιδιά αυτά, μάλιστα, δημιούργησαν φέτος ένα μικρό (demo) βιντεάκι, στο οποίο και παρουσιάζουν εν συντομία πώς παίζεται το παιχνίδι.
«Στόχος και άλλες πόλεις να φτιάξουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που να πραγματεύεται την τοπική τους ιστορία»
Η κ. Κουφοπούλου δήλωσε στην ΑΝΑΤΟΛΗ περήφανη για την όλη προσπάθεια και το αποτέλεσμα. «Πιστεύουμε πάρα πολύ στην αξία του παιχνιδιού», σημείωσε, «γιατί πραγματικά είναι ένας τρόπος να ασχοληθούν άνθρωποι από πολύ μικρή μέχρι και μεγάλη ηλικία με την τοπική ιστορία μιας πόλης». Στόχος δε, όπως μετέφερε η ίδια και στο Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, «είναι κάθε πόλη να έχει το δικό της NEAPOLY, να φτιάξει δηλαδή ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, το οποίο να πραγματεύεται την τοπική της ιστορία».
Οι διοργανωτές
Όπως ανακοίνωσαν οι διοργανωτές του διαγωνισμού, «θα θέλαμε και πάλι να συγχαρούμε όλες τις ομάδες για τη συμμετοχή τους στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Αφηγηματικού Παιχνιδιού. Με πολλή χαρά μοιραζόμαστε μαζί σας τον κατάλογο των βραβείων και των διακρίσεων του φετινού διαγωνισμού. Το επίπεδο του συναγωνισμού μάς ανάγκασε να δώσουμε παραπάνω βραβεία και διακρίσεις από όσα είχαμε υπολογίσει αρχικά Θεωρούμε ότι αυτό αντικατοπτρίζει την ενθουσιώδη ανταπόκριση των σχολείων».
Τα έπαθλα, συμπληρώνουν, θα ανακοινωθούν τον προσεχή Σεπτέμβριο, μαζί με την ενημέρωση για την τελετή βράβευσης, «που ελπίζουμε ότι θα καταστεί δυνατόν να οργανωθεί με φυσική παρουσία», όπως και έκθεση παρουσίασης όλων των παιχνιδιών που έλαβαν μέρος, πανδημίας επιτρεπούσης όπως αναφέρουν οι διοργανωτές.
Σημειώνεται, πως η Οργανωτική Επιτροπή και η Επιτροπή Αξιολόγησης του Διαγωνισμού αποτελείτο, μεταξύ άλλων, από ακαδημαϊκούς καθηγητές, κλπ.
Το παιχνίδι
Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν από την πρώτη στιγμή ότι το επιτραπέζιο αυτό θα περιστρέφεται όχι γύρω από τα χρήματα, αλλά από την γνώση. Στήνοντας λοιπόν τις σκέψεις τους επί χάρτου, η κεντρική ιδέα ήταν πώς οι παίκτες θα έχουν ως αφετηρία το ΕΠΑ.Λ. Νεάπολης, όπου και θα καταλήγουν ξανά και θα τερματίζουν, έχοντας πρώτα περάσει κυκλικά από τα κυριότερα σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής, που έχουν τοποθετηθεί επί του ταμπλό κατά τα πρότυπα της «Monopoly». Για να φέρουν εις πέρας όλη τη διαδρομή, οι παίκτες πρέπει να απαντήσουν σε διάφορες ερωτήσεις και να ακολουθήσουν τις οδηγίες που τους δίνουν οι διάφορες εντολές, με αυτόν που θα τερματίσει πρώτος να είναι και ο νικητής.
Το ταμπλό του παιχνιδιού των μαθητών αποτελείται από: 24 τετράγωνα -20 σημεία ενδιαφέροντος και 4 εντολές- και 4 γωνιακά τετράγωνα, ενώ 65 ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής ή Σωστό-Λάθος ολοκληρώνουν τη «Neapoly». Ως πιόνια του παιχνιδιού χρησιμοποιούνται βίδες και παξιμάδια- μετά και από τη σχετική ιδέα που έδωσε το εργαστήριο Μηχανολογίας.
Το παιχνίδι, αφού δημιουργήθηκε από τους συμμετέχοντες μαθητές σε ψηφιακή μορφή, τυπώθηκε σε χαρτί με διάσταση 30×30 εκ. και μπήκε σε κουτί, που έχει το κεντρικό αυτοκόλλητο με το όνομα.
ΝΙΚΟΣ ΣΓΟΥΡΟΣ